תפריט

טיול שנתי שכבה י"א - דצמבר 2008

המסלול הראשון היה הר ברקן , הגבוה בהרי הגלבוע , גובהו של ההר497 מטר. לאורך המסלול מלווים אותנו שיחי אלת המסטיק ופריחת הרקפות. הנוף המתגלה לפנינו מרהיב ביופיו , העיר בית שאן במלוא הדרה , הרי גלעד, בקעת הירדן. בהמשך המסלול מתגלה תמונה מרהיבה של הישובים עין-חרוד, חפצי-בה , תל יוסף ועוד פזורים בין שטחים מעובדים בחום ובירוק , במקום הביצות שיובש- בריכות מים כחולות. את כל היופי הזה מקיפה מסגרת של הרי הגליל ורמת יששכר בצפון , הרי גלעד במזרח. במערב ראינו את הר שאול ונזכרנו בסופו הטרגי של שאול ויהונתן במלחמתם נגד הפלשתים.
המסלול הבא היה נחל יצפור, נחל אכזב שזורם על צלע הר גלבוע, הלכנו לאורך הקניון שבו זורם הנחל,המסלול יפהפה בכל רגע רואים את הנוף הנשקף מהר גלבוע,יש צמחיה רבה לאורך כל הדרך עצי חרוב, עצי אורן.
ביקרנו באתר נהריים. פנחס רוטנברג חשב להקים ארבע תחנות כוח לאורך בקעת הירדן בהם ינצל את מי הירדן ומי הירמוך להספקת חשמל בארץ ישראל ובעבר הירדן. הפקת החשמל בתחנת כוח נהריים החלה ב-1932. במקום,אתר הנצחה מרשים שהוקם ומטופח על ידי אורנה שמעוני מאשדות יעקב. ב-1997 ירה חייל ירדני על קבוצת תלמידות מבית שמש שהיו בטיול שנתי במקום,הרג שבע תלמידות ופצע שש אחרות. חוסיין מלך ירדן התנצל על התקרית.
לקראת ערב ביקרנו בבית קברות כנרת , עלינו לקברה של רחל המשוררת, ולקברה של נעמי שמר. ובלילה לנו באכסניית תל-חי.(הלילה היה מלא חוויות) למחרת ביקרנו באתר הזיכרון בתל-חי, בבית הקברות של כפר גלעדי שמענו את ספור ההתיישבות הציונית בארץ ישראל.
הברון רוטשילד,באמצעות חברת יק"א רכש את אדמות מטולה ותל חי בשנת 1893. לימים הוקם בתל-חי ישוב קטן.ב-1920 התחולל בו קרב שהפך סמל ללחימת מעטים מול רבים ולערך ההתיישבות. מעל קברם של נופלי תל-חי הוצב פסל "האריה השואג" של הפסל אברהם מלניקוב.
נסענו לשמורת הטבע נחל חרמון (בניאס) , מעיין הבניאס בוקע למרגלות החרמון בדרכו יוצר הנהר את מפל הבניאס , מפל גועש ושוצף המפל העז והמרשים בישראל. צפינו במקדשו של האל פאן, בטחנת הקמח המשוחזרת המונעת בכוח המים , חלק מהתלמידים אכלו פיתות דרוזיות עם לבנה.
עברנו את בריכת הקצינים הסורים שהיום משמשת בית גידול לדגי חפף ארצישראלי. המשכנו עד המפל , לאורל המסלול היפה יש מגוון צמחי חורש ים תיכוני , עצי דולב, ערבה , וצפצפה.
המסלול האחרון לטיול זה הוא הגלבון. מהכפר העתיק "דבורה" המסלול יורד לאפיק הנחל במדרון תלול. המסלול עובר דרך תצפית מרהיבה אל מפל דבורה, 12 מטרים גבהו. ממשיכים לאורך האפיק עד המפל השני בגובהו בארץ – מפל הגלבון , ( 41 מטר ) המרהיב ביופיו. לאורך המסלול המים זורמים , יש שפע של צמחית נחלים, בריכות מים, ומפלונים. לסיום עליה רצינית עד החניון .
חזרנו לקרית גת עייפים , מרוצים , מלאי חוויות ומחכים לטיול הבא.