תפריט

המסע של משלחת רוגוזין לפולין תשע"ד

היום השני

היום השני למסע יוחד לאושוויץ ובירקנאו. התלמידים התנהגו למופת והיה קשה מעניין עצוב ועתיר רשמים. הטקס שערכנו ליד האנדרטה בבירקנאו היה מרגש עד דמעות. מחר נעשה דרכנו ל"מיידנק" ליד לובלין ושם גם נלון.מלובלין נגיע גם לסוביבור.

היום החמישי

אני כותב אליכם מוורשה לאחר מסע ארוך מקרקוב ללובלין. בקרבת העיר שכונתה "ירושלים של פולין" ערכנו ביקור קשה במחנה העינויים והמוות "מיידנק" הילדים הוכיחו בגרות ורצינות.ביום החמישי המשכנו במסענו לסוביבור שם לקחנו חלק בטקס הרשמי של המשלחות .אל מלא רחמים אמר אלעזר וגיל הדליק אבוקה בשם התלמידים. לוורשה הגענו מאוחר בלילה.

היום השישי

השבת שלנו בוורשה הייתה גדושה ומעניינת. סיירנו בעיר וברחובות שהיו חלק מהגטו היהודי .עמדנו מול שרידי החומות ושמענו הסברים. בדרכנו גם ראינו את מוטות הגשר המפורסם דרכו עברו יהודי הגטו מחלקו הקטן לגדול .בעיר העתיקה שנבנתה מחדש על חורבותיה ביקרנו כבר ביום שישי.
בשבת בערב, היה מרגש מאוד לראות את תלמידנו  מריעים לחסידי אומות העולם ומכבדים אותם בשירה וחיבוקים. ביום ראשון נעשה דרכנו לעיר לודג' שם פעל הגטו הגדול  ששרד עד שנת 1944.

בלודג' נקיים את הטקס השני שאנו אחראים לו במסגרת המשלחת.